22.5.06

Per treure una mica de ferro.



Julius Henry "Groucho" Marx (1890 - 1977)

Mai no formaria part d'un club que m’admetés com a soci.

He passat una vetllada fantàstica, però no ha estat aquesta.

Vaig ser casat per un jutge. Hauria d'haver demanat un jurat.

"Disculpeu que no m'aixequi". Epitafi de la seva tomba.

A qui creurà abans, a mi o als seus ulls?

Perdonin si els anomeno cavallers, és que encara no els conec prou.

Mai oblido una cara, però amb vostè faré gustosament una excepció.

És clar que ho entenc, fins i tot ho entendria un nen de cinc anys... Que portin un nen de cinc anys!!!.

He de confessar que vaig néixer a una edat molt jove.

Intel·ligència militar, són dos termes contradictoris.

Citeu-me dient que em van citar malament.

Per què m'he de preocupar per la posteritat?. Què ha fet la posteritat per mi?

Aquests són els meus principis, si no li agraden en tinc d'altres.

Aquest negoci de ser graciós és massa seriós. En comparació, treballar a pompes fúnebres és una feina alegre.

Bec per fer interessants a la resta de persones.

Conec a centenars de marits que serien feliços de tornar a la llar si no hagués una muller esperant-los.

Crec que la televisió és força educativa. Quan algú l'encén me'n vaig a llegir un llibre.

Des del dia en què vaig agafar el seu llibre em vaig caure al terra rodolant del riure. Algun dia espero llegir-lo.

Darrere d'un gran home hi ha una gran dona, darrere d'ella està la seva esposa.

Durant els meus anys formatius al matalàs, em vaig dedicar a profundes cavil·lacions sobre el problema de l'insomni. En comprendre que prompte no hi haurien ovelles que comptar per a tots, intento de forma experimental de comptar sols porcions d'ovella en lloc de l'animal sencer.

El matrimoni és la principal causa del divorci.

El matrimoni és una gran institució. Si t'agrada viure en una institució, és clar.

Ell pot semblar un idiota i actuar com un idiota, però no es deixi vostè enganyar, és realment un idiota.

El secret de l'èxit es troba en la sinceritat i l'honestedat. Si eres capaç de simular açò, ho tens fet.
En les festes no t'asseguis mai de la vida; pot asseure's al teu costat algú no t'agradi.

És millor romandre callat i semblar estúpid que parlar i desvetllar els dubtes definitivament.

És una estupidesa mirar sota el llit. Si la teva muller té una visita, el més probable és que l'amagui a l'armari. Conec un home que es va trobar amb tanta gent a l'armari que va tenir que divorciar-se únicament per aconseguir on penjar la roba.

Hi ha força coses a la vida més importants que els diners. Però costen tant!

He gaudit força amb aquesta obra de teatre, especialment al descans.

Fill meu, la felicitat està feta de coses petites: Un iot petit, una mansió petita, una fortuna petita…

"Avui no tinc temps per a esmorzar. Porti el compte". Al cambrer d'un restaurant.

Humor és possiblement una paraula; l'utilitzo constantment i estic boig per ella. Algun dia descobriré el seu significat.

La humanitat, partint del no-res i amb el seu esforç solament, ha assolit les més altes fites de la misèria.

La justícia militar és a la justícia el que la música militar és a la música.

La política és l'art de cercar problemes, trobar-los, fer un diagnòstic fals i aplicar-ne després els remeis equivocats.

El proper cop que el vegi, recordi'm que no el saludi.

El més dolent de l'amor és que molts el confonen amb la gastritis i, quan ja s'han curat de la indisposició, se n'adonen que s'han casat.

Ma mare adorava els nens. Hagués fet qualsevol cosa perquè jo ho sigues.

No és la política la que crea estranys companys al llit, sinó el matrimoni.

No n'estic segur de com em vaig convertir en comediant o actor còmic. Pot ser que no ho sigui.

En qualsevol cas m'he guanyat la vida molt bé durant uns anys fent-me passar per algun d'ells.

No pensi malament de mi, senyoreta. El meu interès per vostè és purament sexual.

No puc dir que no estigui en desacord amb vostè.

No riure per res és de tontos, riure's de tot és d'estúpids.

Mai vaig a veure pel·lícules on el pit de l'heroi és més gran que el de l'heroïna.

O ha mort o s'ha parat el meu rellotge.

Oh! Mai oblidaré el dia en què em vaig casar amb eixa dona... Em vaig llençar píndoles vitamíniques en lloc d'arròs.

Pareu el mon que jo em baixo.

Pensa que tothom deuria de creure en quelcom. Jo crec que vaig a seguir bevent.

Per què diuen amor quan volen dir sexe?

Per què i com ha arribat vostè a tenir vint fills en el seu matrimoni? - Estima al meu marit?. - A mi també m'agrada força el meu cigar, però de tant en tant me'l trec de la boca.

Què faria si pugues tornar a viure la seva vida? Provar més posicions.

Vol casar-se amb mi? És vostè rica? Contesti primer al segon.

Recordi senyor que estem lluitant per l'honor d'aquesta dona, provablement molt més del que ella ha fet mai.

Servei d'habitacions? Enviï'm una habitació més gran.

"Si segueixes complint anys, t'acabaràs morint. Salutacions, Groucho". Felicitació d'en Groucho a un amic.

Solament hi ha una manera de saber si un home és honest: pregunta-li-ho. Si respon sí, ja sabem que és corrupte.

Suposo que calia inventar els llits d'aigua. Ofereixen la possibilitat de beure alguna cosa a mitja nit sense perill de trepitjar el gat.

Obtingut de "http://ca.wikiquote.org/wiki/Groucho_Marx"