17.7.06

Ara es l’hora dels Catalans.

Fa molt anys que sento missatges inflamats de polítics il·luminats que utilitzen termes com aquests, estem treballant per Catalunya, això es el que Catalunya mereix, defendrem Catalunya, etc.

Pro en realitat, qui hem diu que la seva Catalunya es la meva. Qui hem diu que aquest polític veu la mateixa Catalunya que jo, molt probablement la seva Catalunya de Pedralbes, no es la mateixa que jo veig cada mati a Pallejà, al meu Baix Llobregat.

Que es Catalunya?

Definició enciclopèdica:

Cataluña (en catalán Catalunya, en occitano Catalonha) es una comunidad autónoma española situada al noreste de la Península Ibérica. Ocupa un territorio de unos 32.000 km² que limita al norte con Francia y Andorra, al este con el Mar Mediterráneo, al sur con la Comunidad Valenciana y al oeste con Aragón. Tiene una franja marítima de unos 580 kilómetros. La capital de Cataluña es la ciudad de Barcelona.
Cataluña tiene actualmente casi 7 millones de habitantes en un total de 946 municipios de los que 52 superan los 20.000 habitantes (en los que vive el 70 por ciento de la población catalana). Más de la mitad de la población vive en el área metropolitana de Barcelona.
Cataluña es reconocida como nacionalidad en su Estatuto de autonomía, al amparo de lo dispuesto en el artículo segundo de la Constitución española, que reconoce y garantiza el derecho a la autonomía de las mismas. En el consenso sobre la proposición de nuevo Estatuto de autonomía, el Parlamento de Cataluña aprobó, de forma ampliamente mayoritaria, la definición de Cataluña como una nación.

Per a mi Catalunya es molt important, pro especialment per les Catalanes i els Catalans, que som els que veritablement fem aquesta nació dia a dia, el més importants son les persones, els serveis que reben, la sanitat, les infrastructures, la seguretat, l’ensenyament, això es una Nació.

Per tant estiguem il·lusionats per aquesta nova època en que el més important seran el Catalans.