9.9.08

Pla de mobilitat efectiu i sostenible.

Conscient de la importància de contribuir a la sostenibilitat del medi ambient i, alhora, de potenciar el transport públic, la Generalitat de Catalunya ha aprovat el Pla director de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona (pdM). El nou pla abasta la mobilitat del conjunt d´aquesta àrea tenint en compte els modes de transport, tant de passatgers com de mercaderies. L´objectiu és tractar de reduir la utilització del vehicle privat i augmentar l´ús del transport públic.

I és que l´any 2006, el 4,8 milions de residents a la Regió Metropolitana van superar els 100 milions de desplaçaments cada setmana. La nova iniciativa impulsada per la Generalitat vol contrarestar l´ús creixent del vehicle privat , que gairebé triplica el del transport públic tot i ser significativament més car i poc sostenible. També pretén reduir entre un 20% i un 48% les emissions dels diferents contaminants atmosfèrics i aconseguir un descens del 25% de víctimes mortals per accident a la carretera.

Ambiciós i sostenible

El pdM segueix la tònica que ha marcat l´actuació del govern català presidit per José Montilla des de la seva creació i, per tant, ha estat elaborat escoltant els anhels dels ciutadans i ciutadanes i tenint molt presents les necessitats de la societat. Aporta, per tant, solucions viables, respectuoses amb el medi ambient i que garanteixen la igualtat d´oportunitats. Així, el govern ha comptat amb la participació de comarques, municipis i agents de la mobilitat, en una clara aposta per garantir l'accés dels catalans i catalanes a uns transport de qualitat, per fer d'aquesta mobilitat una mobilitat més sostenible i per comptar amb uns vehicles i vies més segures i que millorin la competitivitat del teixit econòmic de la zona.

Tot plegat amb la mirada fixada en promoure i augmentar els desplaçaments en transport públic i els no motoritzats fins que representin dos terços del total de desplaçaments a l´àrea de Barcelona. En aquest sentit, el Pla també preveu incoporar 250 nous autobusos interurbans, la qual cosa permetrà transportar uns 45 milions de viatgers l'any 2012. Aquest pla, que inclou 93 mesures, preveu una inversió addicional, fins el 2012, de prop de 200 milions d'euros.