14.2.11

¿Cuál es la diferencia entre la libertad y la democracia?

Pocas veces puedo ver el programa de televisión de Buenafuente, su hora de emisión los últimos tiempos, no encaja con los ritmos de vida de un trabajador autónomo, padre de dos hijos y político local. No obstante algún sábado he podido ver  alguna repetición de sus programas, en los que para mí, resaltan por su calidad las entrevistas.

Muchos de nosotros estamos cansados del estilo de entrevistas de TV3, donde el protagonista pretende ser el entrevistador, preguntas larguísimas, retorciendo la realidad hasta límites ridículos, con la única intención de que el entrevistado solo tenga la opción de asentir y pocas veces intentar hacer aflorar su opinión, a lo cual el entrevistador le interrumpirá de manera grosera y poco educada. Es evidente que el estilo Josep Cuní o Mónica Terribas, me parece absolutamente prescindible y no digno de una televisión pública que debería ser plural y de calidad.

Por su falta de pluralidad y una visión claramente sectaria veo pocos informativos de TV3, pero por alguna extraña razón el otro día estaba  viendo un informativo del canal 3/24 y me llamó la atención una frase.

El periodista dijo: El Presidente de la Generalitat de Catalunya, el Señor Artur Más, se reunió ayer con su homónimo Zapatero. No sé, a mi me suena raro. ¿Homónimo Zapatero? En fin, si exigimos respeto a nuestras instituciones, también deberíamos exigírnoslo a nosotros mismos.

Perdonad pero de lo que quería hablar era de una entrevista de estas de Buenafuente que repiten los sábados por la tarde y que puedo ver siempre que no emitan un maratón de Bob Esponja, con lo cual mi hijo se apropia del mando a distancia.

Como han cambiado las cosas, cuando yo era pequeño, no existía el mando a distancia y cuando entró en los hogares, se convirtió en el símbolo del poder domestico. Tú podías descubrir claramente el modelo jerárquico de una familia, por la utilización del mando a distancia, pasó a ser un símbolo de prestigio y de poder.

Bien, en esta repetición pude ver una entrevista a  Jesús Mosterín, os lo recomiendo, me pareció una persona extraordinariamente interesante, pude escucharlo de manera casual en el debate en el Parlamento de Catalunya por la ley que limitó las corridas de toros, pero por mi ignorancia, no tenía más referencias.

Estos días hemos asistido a uno de los muchos espectáculos incoherentes a los que nos acercan los medios de comunicación. El propietario de un restaurante en Marbella, se negaba a aplicar la ley que prohíbe fumar en espacios públicos. Lanzaba soflamas tan agresivas como clasificar al Gobierno del Estado Español de fascista y amenazar con morir matando.

¿Pero qué es esto? Como podemos dar cobertura a estas memeces. Quizás lo que no recuerda este señor que la ley está aprobada por todo el Congresos de los Diputados. Que PSOE, PSC, PP, CIU, PNV y todos los demás grupos, han votado a favor. Y me daba la sensación de que algunos de nosotros no sabemos distinguir entre libertad y democracia.

Jesús Mosterín lo resumió de una manera tan simple que me pareció genial.

La libertad es que yo haga lo que yo quiero, la democracia es que yo haga lo que la mayoría quiere.

Esta frase tan simple, me pareció clarificadora pensando en la campaña de las elecciones municipales en Pallejà. 

Cuando algún candidato habla de lo bueno que es él y los malos que son todos los demás, en PSC propone un gobierno municipal de todas y todos los vecinos de Pallejà, eso sí, un municipio democrático, donde dentro de esta democracia defendamos nuestra libertad individual, pero pensando en el interés común.  

Recomiendo que descubráis a Jesús Mosterín, encontrareis un buen cupo de inteligencia en un mundo lleno de mediocridad. http://es.wikipedia.org/wiki/jesús_Mosterín

Quina és la diferència entre la llibertat i la democràcia?

Poques vegades puc veure el programa de televisió de Buenafuente, la seva hora d'emissió els últims temps, no encaixa amb els ritmes de vida d'un treballador autònom, pare de dos fills i polític local. No obstant això algun dissabte he pogut veure  alguna repetició dels seus programes, en els quals para mi, ressalten per la seva qualitat les entrevistes.

Molts de nosaltres estem cansats de l'estil d'entrevistes de TV3, on el protagonista pretén ser l'entrevistador, preguntes llarguíssimes, retorçant la realitat fins a límits ridículs, amb l'única intenció quel entrevistat solament tingui l'opció d'assentir i poques vegades intentar fer aflorar la seva opinió, a la qual cosa l'entrevistador li interromprà de manera grollera i poc educada. És evident que l'estil Josep Cuní o Mónica Terribas, em sembla absolutament prescindible i no digne d'una televisió pública que hauria de ser plural i de qualitat.

Per la seva falta de pluralitat i una visió clarament sectària veig pocs informatius de TV3, però per alguna estranya raó l'altre dia estava  veient un informatiu del canal 3/24 i em va cridar l'atenció una frase.

El periodista va dir: El President de la Generalitat de Catalunya, el Senyor Artur Mas, es va reunir ahir amb el seu homònim Zapatero. No sé, al meu em sona rar. Homònim Zapatero? En fi, si exigim respecte a les nostres institucions, també hauríem d'exigir-nos-ho a nosaltres mateixos.

Perdoneu però del que volia parlar era d'una entrevista d'aquestes de Buenafuente que repeteixen els dissabtes a la tarda i que puc veure sempre que no emetin una marató de Bob Esponja, amb la qual cosa el meu fill s'apropia del comandament a distància.

Com han canviat les coses, quan jo era petit, no existia el comandament a distància i quan va entrar en les llars, es va convertir en el símbol del poder domestico. Tu podies descobrir clarament el model jeràrquic d'una família, per la utilització del comandament a distància, va passar a ser un símbol de prestigi i de poder.

Bé, en aquesta repetició vaig poder veure una entrevista Jesús Mosterín, us ho recomano, em va semblar una persona extraordinàriament interessant, vaig poder escoltar-ho de manera casual en el debat al Parlament de Catalunya per la llei que va limitar les corregudes de toros, però per la meva ignorància, no tenia més referències.

Aquests dies hem assistit a un dels molts espectacles incoherents als quals ens apropen els mitjans de comunicació. El propietari d'un restaurant a Marbella, es negava a aplicar la llei que prohibeix fumar en espais públics. Llançava consignes tan agressives com classificar al Govern de l'Estat Español de feixista i amenaçar amb morir matant.

Però què és això? Com podem donar cobertura a aquestes burrades. Potser el que no recorda aquest senyor que la llei està aprovada per tot el Congressos dels Diputats. Que PSOE, PSC, PP, CIU, PNB i tots els altres grups, han votat a favor. I em donava la sensació de que alguns de nosaltres no sabem distingir entre llibertat i democràcia.

Jesús Mosterín ho va resumir d'una manera tan simple que em va semblar genial.

La llibertat és que jo faci el que jo vull, la democràcia és que jo faci el que la majoria vol.

Aquesta frase tan simple, em va semblar clarificadora pensant en la campanya de les eleccions municipals a Pallejà. 

Quan algun candidat parla del bé que és ell i els dolents que són tots els altres, en PSC proposa un govern municipal de totes i tots els veïns de Pallejà, això sí, un municipi democràtic, on dins d'aquesta democràcia defensem la nostra llibertat individual, però pensant en l'interès comú.
 
Recomano que descobriu a Jesús Mosterín, trobéssiu un bon contingent d'intel·ligència en un món ple de mediocritat.  http://es.wikipedia.org/wiki/jesús_Mosterín

3.2.11

La primera vez que me engañes será culpa tuya, la segunda vez que me engañes será culpa mía.

Algunas veces me parece incomprensible la actitud de algunos partidos políticos en Pallejà. Como puede ser que después de plantear una campaña de mentiras y después de quedar al descubierto, algunos todavía crean que el engaño y la mentira sirven para ganar votos.

Algunos se vendían como el cambio en Pallejà, pero cuando el cambio fue posible, prefirieron un buen sueldo y poco trabajo, olvidándose de los intereses de las vecinas y vecinos de Pallejà. Para justifican estas cosas, pues muy fácil, culpar a otros. Según parece la culpa de no llegar a un acuerdo con el PSC, no fue suya, supongo que se vieron obligados a aceptar un pacto con CIU, así como cobrar unos sueldos y presentar unas dietas y tickets de gasolina y todo esto a la fuerza. Extraña manera de defender los intereses de Pallejà.

Ahora nos acercamos rápidamente al inicio de la campaña de las elecciones municipales y los voceros de lo absurdo, vuelven a salir. Es evidente que el ruido que generan, no silencia el clamor de la verdad, ni la vergüenza de su mala gestión, pero mira que son molestos y hasta un poco tristes.

Posiblemente están convencidos de que las personas que les votan son personas sin criterio y esto evidentemente no es verdad. Tal y como decía Albert Einstein “El mundo no está en peligro por las malas personas sino por aquellas que permiten la maldad”.

El sentido común debe imperar y debemos plantear una campaña honesta y respetuosa. Ilusionante y que facilite a las vecinas y vecinos de Pallejà la información necesaria para tomar un decisión y valorar que opción garantiza una mejor gestión de nuestro pueblo. Evidentemente el PSC en Pallejà, como siempre, plateará una campaña limpia, respetuosa con el rival político, que no enemigo y en la que aplicaremos nuestra mayor virtud, el sentido común.

Un Pallejà mejor es posible y todos juntos lo haremos posible.

La primera vegada que m'enganyis serà culpa teva, la segona vegada que m'enganyis serà culpa meva.

Algunes vegades em sembla incomprensible l'actitud d'alguns partits polítics a Pallejà. Com pot ser que després de plantejar una campanya de mentides i després de quedar al descobert, alguns encara pensen que l'engany i la mentida serveixen per guanyar vots?

Alguns es venien com el canvi a Pallejà, però quan el canvi va ser possible, van preferir un bon sou i poc treball, oblidant-se dels interessos de les veïnes i veïns de Pallejà. Para justifiquen aquestes coses, doncs molt fàcil, culpar a uns altres. Segons sembla la culpa de no arribar a un acord amb el PSC, no va ser seva, suposo que es van veure obligats a acceptar un pacte amb CIU, així com cobrar uns sous i presentar unes dietes i tiquets de gasolina i tot això per força. Estranya manera de defensar els interessos de Pallejà.

Ara ens apropem ràpidament al principi de la campanya de les eleccions municipals i els pregoners de l'absurd, tornen a sortir. És evident que el soroll que generen, no silencia el clam de la veritat, ni la vergonya de la seva mala gestió, però mira que són molestos i fins i tot a una mica tristos.
 

Possiblement estan convençuts que les persones que els voten són persones sense criteri i això evidentment no és veritat. Tal com deia Albert Einstein, El món no està en perill per les males persones sinó per aquelles que permeten la maldat”.

El sentit comú ha d'imperar i hem de plantejar una campanya honesta i respectuosa. Il·lusionant i que faciliti a les veïnes i veïns de Pallejà la informació necessària per prendre un decisió i valorar que opció garanteix una millor gestió del nostre poble. Evidentment el PSC a Pallejà, com sempre, platejarà una campanya neta amb el rival polític, que no enemic i en la qual aplicarem la nostra major virtut, el sentit comú.

Un Pallejà millor és possible i tots junts ho farem possible.