13.5.09

La Generalitat de Catalunya treballa per millorar la Comarca del Baix Llobregat.


En aquests darrers any hem pogut viure una transformació de la nostre comarca, un territori que ha passat dels poc més de 200.000 habitants fins el gairebé 800.000 actuals, una comarca que ha incrementat de manera evident les seves necessitats de comunicació i que fins els governs socialistes a la Generalitat de Catalunya, patia un abandonament evident.

L’altre dia donant un curs a l’Agrupació de Sant Esteve Sesrovires parlàvem precisament d’inversió, infraestructures, etc. I vaig fer aquesta pregunta: en els anys de govern convergent. Quantes grans infraestructures va fer la Generalitat a la nostre comarca? Hem dit abans que la nostre comarca a passat de 200 mil a 800 mil habitants. Cap nou que jo recordi. I les persones que assitien a aquest curs tampoc recordaren cap nou hospital, autopista o infraestructura important..

De l’any 2004 fins aquest 2009 la Generalitat de Catalunya a invertit al Baix Llobregat 1.300 Milions d’Euros.

Com actuacions més destacades podríem anomenar les següents, que no les úniques:

- En el Pla de Barris: 8 barris al Baix Llobregat s’han beneficiat del (2005 al 2008) que corresponen a 2 barris en cada convocatòria, amb una inversió de 46,3 Milions d’EUR

- Nova estació d'FGC a plaça Europa de l'Hospitalet. Inversió: 19,3 Milions d’EUR

- Urbanització del soterrament dels FGC a Sant Andreu de la Barca i millores en el túnel. Inversió: 12.2 Milions d’EUR

- Connexió ferroviària entre SEAT i el Port de Barcelona per al transport de mercaderies (FGC). 4 Milions d’EUR.

- Nou vestíbul de l'estació d'FGC a l'Almeda (Cornellà). Inversió: 4,2 Milions d’EUR

- Telefèric Olesa de M. - Esparreguera. 4,8 Milions d’EUR

- Enllaç B-224 amb AP-7 a Martorell. Inversió 2,7 Milions d’EUR

- Diverses actuacions de millora i conservació de carreteres, reforços de ferm, etc. per un valor d'uns 40 Milions d’EUR

- Implantació dels metros comarcals a la línia Llobregat - Anoia amb freqüències de pas de 5 minuts en hora punta al tram Barcelona - Martorell (abans 8,30 minuts)

- Metro L-9. Tram aeroport - parc logístic i tram parc logístic - zona universitària (en execució)

- Estació intermodal al Prat de Llobregat (en projecte)

- Nou vial entre la B-250 i el polígon pratenc al Prat de Llobregat. Previsió d'inversió: 21,5 Milions d’EUR

- I molt especialment per nosaltres el desdoblament i soterrament de la línia d'FGC del Baix Llobregat a Pallejà. Construcció d'una nova estació i urbanització a l'entorn de la nova estació soterrada. Inversió total de 84,1 Milions d’EUR.

Es evident que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques esta fent una bona feina, es evident que la Comarca encara exigeix més i es evident que amb les dones i els homes que tenen aquestes responsabilitats aconseguirem que totes les veïnes i veïns del Baix Llobregat es sentin encara més orgullosos de la seva comarca i del potencial econòmic que aquestes infraestructures generen.