El portaveu del grup Socialistes-CpC a la Comisisó de Política Territorial al Parlament de Catalunya, Roberto Labandera, ha afirmat avui que el model aeroportuari de CiU “és un model basat en la pèrdua de poder de les administracions públiques i sobretot en la pèrdua de competències de la Generalitat en relació als aeroports catalans”. “En realitat, Josep Rull i CIU busquen infructuosament, amb les darreres declaracions, dividir la posició de l’Entesa, i també estan buscant el suport del PP per a les seves polítiques de privatització i de desnacionalització dels aeroports de Catalunya”, ha afegit.
“Rull convida a ERC a sumar-se a les seves esmenes, però la seva posició està més pròxima al plantejament de Rajoy i del PP en la matèria”, ha dit Labandera, per qui el plantejament de Rull “va en contra dels interessos nacionals de Catalunya en matèria de política aeroportuària”.
Segons Labandera, Rull i CIU “saben que el projecte de llei d’aeroports és un text més ambiciós i més complet que les llei actualment vigent d’aeroports i d’heliports: és la primera vegada que una llei aeroportuària de Catalunya regula la globalitat de les infraestructures aeroportuàries, el seu planejament urbanístic i estableix un model de gestió que possibilita la participació dels agents territorials per tal que els aeroports situats a Catalunya siguin un instrument estratègic per al desenvolupament del país”.
En aquest sentit, el diputat socialista ha recordat que “CIU ja va rebutjar l’any 2000, quan es va debatre la llei vigent d’aeroports al Parlament, la incorporació de cap referència a la gestió d’El Prat”. “CIU llavors complia les exigències estrictes del PP, tant a nivell de gestió de l’aeroport del Prat com en matèria competencial, i els 60 diputats de CIU al Parlament van renunciar l’any 2000, davant el PP, a avançar en la millora de la gestió dels nostres principals aeroports i a fer una reforma de l’Estatut que en permetés modernitzar-la” i, ha assegurat, “és per això que cada vegada que el diputat Rull parla del tema no és una referència moral ni té credibilitat política”.
“CIU planteja crear una autoritat catalana d’aeroports similar a AENA, però privatitzant la gestió dels aeroports; CIU no vol, tampoc,la participació dels territoris ni del ajuntaments en la gestió dels aeroports i planteja la seva privatització salvatge, deixant en la més absoluta indefensió als treballadors i les treballadores del sector i sense capacitat de maniobra al Govern de la Generalitat”, ha conclòs
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada